DAFO E.I. ES MUSSOL
QUÈ ÉS UN DAFO I PER A QUÈ SERVEIX?
ÉS: eina per
fer l’anàlisi d’un centre educatiu (o de qualsevol situació) que es fonamenta
en la identificació, d’una banda, de les debilitats (D) i les fortaleses (F)
que posseeix i, de l’altra, de les amenaces (A) i les oportunitats (O) que pot
plantejar l’entorn.
Té com a
objectiu ajudar en la tria de les estratègies i les tasques més adequades per
elaborar un pla de millora.
Variables
de l’anàlisi DAFO:
Debilitat o punt feble (D): Factor intern d’un centre educatiu que
pot limitar-ne la bona marxa i la capacitat d’actuar o d’aconseguir millorar
els resultats.
Respon a preguntes com: Què s’hauria de millorar del centre? ...
Amenaça (A):
Factor de l’entorn que pot afectar la bona marxa d’un centre educatiu i la
capacitat d’actuar o d’aconseguir millorar els resultats.
Respon a
preguntes com: Què hi ha a l’entorn del centre que pot afectar la bona marxa de
l’escola, incrementar els riscos o reduir-ne l’èxit? ..
Fortalesa o punt fort (F): Factor intern d’un centre educatiu que
pot facilitar l’obtenció de bons resultats o esdevenir un avantatge.
Respon a preguntes com: Què es valora del centre? De què estem
satisfets del centre?...
Oportunitat
(O): Factor de l’entorn que pot representar per a un centre educatiu un
avantatge o una possibilitat perquè millori el seu funcionament, els seus
resultats o els seus serveis.
Respon a
preguntes com: Què hi ha a l’entorn del centre que pot facilitar l’obtenció de
bons resultats o esdevenir un avantatge?
Aquest és el DAFO de Centre que hem elaborat na Mercè
Rodríguez:
FORTALESES
|
OPORTUNITATS
|
- Resultats d’aprenentatge assolits
- Grau de motivació.
- Grau d’autonomia assolida.
- Anàlisi i valoració de la metodologia emprada.
-
Diversificació
d’activitats segons les necessitats.
-
Comprensió oral.
-
Cobrir
necessitats (cognitives, físiques, higièniques i emocionals).
-
Potenciació
del raonament
-
Sensibilització
INCLUSIVA
-
Gestió de les
emocions a l’aula.
-
Expressió de
vivències, sentiments i opinions.
-
Traspàs
eficient de la informació (mestra - família)
-
Relació entre
les persones del centre.
-
Implicació de
les persones en nous projectes.
-
Equips CICLE i
EAP (seguiment de l’alumnat, tractament transversal dels aprenentatges).
-
Participació
en l’elaboració de projectes i plans de centre.
-
Impuls de
projectes de millora o innovacions.
-
Potenciació
del treball en equip del professorat.
-
Seqüenciació
dels continguts i procediments seleccionats per assolir els objectius
curriculars.
-
Elaboració
d’adaptacions curriculars.
-
Jornades,
MRPM, Conferències, Cursos... per millorar les Pràctiques educatives /
didàctiques.
-
Activitats
(dirigides, lliures...)
-
Horaris
(conciliació familiar, laboral...)
-
Tutoria
individualitzada: orientació.
-
Tutoria de
grup: informació, intercanvi de punts de vista, presa de decisions.
-
Organització de
l’alumnat treball en petit grup, grups cooperatius...
|
- EAP
- CEP
- APIMA
- TALLERS DE FAMÍLIES
- Conselleria
- Ajuntament
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada